Új színfolt a Székesfehérvári István Király Általános Iskolában a 2017. 09.01-től minden évfolyamon bevezetett KIP tanulási-tanítási módszer. A gyerekek 3-5 fős kiscsoportokban dolgoznak együtt, és oldják meg a számukra összeállított nyitott végű kérdésekből álló, érdeklődést felkeltő, kihívást jelentő feladatokat.
A csoportok bemutatják társaiknak a csapatmunka eredményét, majd az egyéni feladatokkal küzdenek meg. Azok a gyerekek, akik ismereteikkel és készségeikkel, képességeikkel aktívan közreműködnek a csoportfeladat megoldásában, jó eséllyel veszik az akadályt, könnyen megoldják az egyéni feladatokat is.
A KIP-es foglalkozásokon tehát nagyobb a sikerélmény a tanulási folyamatban, mint azokon a tanórákon, amelyeken nem minden tanulónak van alkalma megszólalni. A Komplex Instrukciós Program lehetőséget ad a tanulók motiválására, a tehetséggondozásra.