Sakkpalota program

 

 

Bővebben

Örökös ökoiskola

 

 

Bővebben

Minősített

Referenciaintézmény

 

 

Bővebben

   

 

HATÁRTALANUL pályázat  HAT-14-01 Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek           

„Kalandozás az alsó-magyarországi bányavárosokban és a Szepességben”

                                                                        

Elnyert összeg: szállásra 911.800.- Ft, utazásra 429.400.- Ft (Összesen: 1.341.200.- Ft)

Tanulónkénti pályázati támogatás: 31.933.- Ft

Tanulói hozzájárulás: 12.000.- Ft (étkezés félpanziós ellátással), belépők)

Utazók létszáma: 42 fő diák 5 kísérőtanár

Szállás:Zólyom (2 éj), Káposztafalva (1 éj)

Utazási iroda biztosítja:programtervezés, utazásszervezés, pályázatírásban való segítség, kapcsolattartás az egész pályázati időszak alatt, buszsofőr napidíja és ellátása, útdíjak, honismereti vezetés végig

Első nap

Ipolyságon helyi magyar iskolában részt veszünk a nemzeti összetartozás napi megemlékezésen. Városunkkal kapcsolatos emléktárgyakat ajándékozunk a diákoknak, ill. gyarapítjuk az iskola könyvtárát is otthon gyűjtött adományainkkal.

Utazás az UNESCO Világörökségéhez tartozó, az Alsó-Magyarországi bányavárosok fejét képző Selmecbányára. Látogatást teszünk a középkori Óvárban, és az újkori Leányvárban, felkeressük a Petőfi emléktáblát a líceum falán, ellátogatunk a gótikus ferences templomba, és a bányászat tudományát és technikáját megismertető Kamaraházba. Jó idő esetén kirándulunk az egyedülálló Kálváriára is.

Indulás Körmöcbányára, ahol megtekintjük a várnegyedet, a Szent Katalin templomot, a Pénzverde vagy Pénzérmék és Érmék Múzeuma épületét, ahol kiállítást láthatunk a világhírű bányavárosi pénzverde történetéről, és megismerkedhetünk egyedülálló pénzgyűjteményével.

Második  nap

Zólyom várában teszünk látogatást. A 13. században épült erősség kapujánál a Balassi-emléktáblánál iskolánk koszorúját is elhelyezzük

Breznóbányán a gyönyörű főtéren teszünk sétát, felmegyünk az 1830-ban épült várostoronyba, és megtekintjük a 16. századi városháza épületében lévő Felsőgarami Múzeum kiállítását

Ó-Zólyomba, azaz a szintén az Alsó-Magyarországi bányavárosok sorába tartozó Besztercebányára utazunk, ahol megtekintjük a főtér reneszánsz és barokk polgárházait, a székesegyházat, a várnegyedet, és az épen maradt Pap és Bányász bástyákat

Harmadik nap

Poprádra utazunk, ahol felkeressük a Tátra múzeumot, a Szent egyed téren álló reneszánsz polgárházakat, és bemegyünk a XIII. századi templomba is.

Szlovák Paradicsom, Hernád-áttörés: túrázunk Káposztafalván, a Hernád festői völgyében

Szepesszombat: sétálunk a főtéren, megtekintjük a gótikus és reneszánsz polgárházakat, valamint a főtéren álló obeliszket, melynek felirata a következő: „1848 Magyar szabadságharc emlékére emelte Szepes-szombat város közadakozásból 1899-ben Édes magyar hazánk iránti szeretetből”

Negyedik nap

A Szepesség legnagyobb cipszer közösségével rendelkező Késmárkon teszünk sétát, és az evangélikus templomban fejet hajtunk gróf Thököly Imre sírjánál is

Bejárjuk Szepesség fővárosa, Lőcse főterét, megismerjük a reneszánsz Thurzó házat, a városházát, valamint a gótika csodáját a Szent Jakab templomot, ahol a Thurzó kápolnában meglátogatjuk Thököly Erzsébetnek, II. Rákóczi Ferenc féltestvérének sírját. Szót ejtünk a város irodalmi vonatkozásáról, Jókai: A lőcsei fehér asszony c. regényéről, és a város kuruc-kori történetéről

Városnézés a vasgrófok, vagyis az Andrássyak birodalma, Gömör központjában, Rozsnyón, amely mindig is a környékbeli vasbányászat központja volt

 Határtalanul pályázat előkészítő óráinak, fakultatív tevékenységének megkezdése: 2015. április 29.

 Előkészítő órák:

-          2015. május 18.

-          2015. május 22.

-          2015. május 28.

Az előkészítésben résztvevő pedagógusok: Éliás Rita (történelem), Hargitainé Őri Katalin (földrajz, biológia), Kohonicz Izabella (történelem, magyar), Mátyus Melinda (képesített idegenvezető, média- erkölcstan), Leicht Mária (néptánc)

Az előkészítő órákon alkalmazott pedagógiai módszerek:

-          Útvonaltervezés:  térképhasználat, földrajzi adottságok megismerése (természeti adottságok, természeti erőforrások, bányakincsek) digitális tábla segítségével.

-          Csoportmunka:  a hazaszeretet, nemzet, nemzetiség, nemzeti öntudat, nemzeti mozgalom, nép, etnikum, tolerancia fogalmak megértésére. 

-          Páros munka: a látogatandó területek bemutatása (táji adottságok, városok, nevezetességek) bemutatóanyag készítése.

-          Frontális munkával kalandozás a történelemben: megismerni a Felvidék múltját, jelenét.

Utazás: 2015. június 1-4. (hétfőtől csütörtökig)

Utazás alatt: folyamatosan készítenek a gyerekek útinaplót, párhuzamosan készül egy digitális beszámoló a projektnapra

Projektnap/témanap: beszámoló az útról, megemlékezés a nemzeti összetartozás napjáról

A nemzeti összetartozás napja: Pedagógiai háttéranyag (Nemzeti Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet készítette) c. kiadvány segítségével készülünk fel ünnepi megemlékezésre, melyet az első napon az Ipolysági iskolával közösen tartunk, majd hazatérve diáktársainknak is bemutatunk. Megismerjük a nap történelmi hátterét, verses-zenés műsort állítunk össze a megemlékezésre.

Témanapon iskolagyűlés keretében levetítjük az út során készített útinaplót,  bemutatjuk a nemzeti összatartás napjára elkészítette műsort. Ezután a Felvidéket úgy mutatjuk be, hogy "tématermeket" rendezünk be pl.: tájbemutató terem (digitális táblán a földrajzi adottságok), táncteremben felvidéki táncot tanítunk táncház keretében, bányászat terme (felvidék bányászatának története), aranyterem (arany és ezüst feldolgozás története), kóstoló terem (felvidéki ételeket kínálunk), magyarság terme (bemutatjuk a felvidéki magyar  magyarok sorsát a történelem tükrében, az anyaország szerepét).

Várt eredmények: ismeretek bővülése, összetartozás-tudat erősödése, nemzeti összetartozás nap feladatának/szerepének megértése, a témanap élménye hat a gyerekek érzelmeire, az érzelmek könnyítik a tudás kialakulását.

Értékelő óra: 2015. június 8.

Csoportmunkában Power Pointos bemutató készítése az ott szerzett élményekről, melyeket bemutatnak az iskola többi osztályának évfolyamonként összevonva, az iskola honlapján elérhetővé tesszük, majd DVD-re írjuk, és az iskolakönyvtárában megőrizzük. Ki tud többet a Felvidékről vetélkedő tartása, mely során felidézzük az ott látottakat-tanultakat. Magyarórán fogalmazást, rajzórán tablót készítenek saját készítésű fotókból és rajzokból, melyből kiállítást rendezünk az iskola aulájában.

Sajtómegjelenés:

www.okkfehervar.hu

  

  

 Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (“sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a

felhasználóoldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.